Pályázat

GINOP Plusz-3.2.1-21
A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról

A projekt célja, hogy a vállalkozásunk részére nyújtott támogatásnak köszönhetően munkahelyi képzések valósuljanak meg, ezzel növelve termelékenységünket. Ennek érdekében szervezetünk az állami foglalkoztatási szervként eljáró kormányhivatalhoz kérelmet nyújtott be, sikerrel pályázott és az alábbi támogatásban részesült.

Kedvezményezett neve: Café Communications Nemzetközi Kommunikációs Ügynökség Kft.
Fejlesztés tárgya: A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
Támogatási összeg: 8 435 000 Ft
Támogatás intenzitása: 60%
Projekt várható befejezési dátuma: 30.04.2024
Projekt azonosító száma:BP/0701/031091/2023

A projekt keretében megvalósítani kívánt képzések:

  • Vezetői kompetenciák fejlesztése: önismeret, kommunikáció, delegálás
  • Kommunikáció: prezentációtechnika
  • Csapatépítés: a csapat együttműködésének fejlesztése
  • Időgazdálkodás és hatékonyságnövelés
  • Együttműködés és tárgyalás a személyiségtípusok ismeretében
  • Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok: tárgyalástechnika (24 Óra)
  • Központban a személyiségfejlesztés: problémamegoldás
  • Haladok a korral – informatikai ismeretek: excel (haladó)

A projektek keretében megvalósuló képzések bemutatása:

 

Vezetői kompetenciák fejlesztése: önismeret, kommunikáció, delegálás

A képzés célja:
Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő fejlessze a vezetői önismeretét és a vezetői kommunikációját, valamint megtanuljon delegálni, képes legyen a saját folyamatait szétválasztani vezetői és munkatársi folyamatokra.

A képzés tartalma:

  • A vezetés fogalma, értelmezései
  • Vezetői önismeret: erőforrások, vezetői stílusok, szerepek
  • Vezetői viselkedésformák: formális és informális hatalom, humán erőforrás szemléletű vezető, utasító vezető
  • Az önismeret jelentése és jelentősége, fejlesztésének lehetőségei
  • Johari ablak megismerése és kitöltése. Vezetői életúttérkép kitöltése és közös feldolgozása. Vezetői erőforrások összegyűjtése.
  • A vezetői kommunikáció sajátosságai az általános kommunikációhoz képest.
  • Cselekvésre ható kifejezések, szófordulatok. Kérdezéstechnika (kérdéstípusok és hatásuk)
  • Visszajelzés vezetőként, visszajelzési technikák.
  • Kommunikáció írásban: email, feljegyzés, megbízás, prezentáció.
  • Különbségtétel delegálás és megbízás között
  • Munkatársak felkészítése a delegálás fogadására
  • Delegálási technikák. Ellenőrzési technikák, kontrollrendszer működtetése a delegált folyamatokban

 

Kommunikáció: prezentációtechnika

A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. Ezek között kiemelt helyet foglal el, amikor prezentálunk, amikor a kommunikációnak szándéka, konkrét célja van: üzenetet átvinni. A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjenek, kipróbáljanak prezentációs technikákat, majd visszajelzést kapjanak és ezeket be tudják építeni a gyakorlatukba, így hosszú távon hatásos és a céljaiknak megfelelő prezentációkat tartsanak.

A képzés tartalma:

  • A kommunikáció alapmodellje.
  • A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
  • A jó prezentáció ismérvei
  • A jó előadó kompetenciái
  • A prezentációra felkészülés lépései: információszerzés, rendszerezés, koncepcióalkotás, szemléltető anyagok elkészítése, megjelenés megtervezése, próba.
  • A prezentációra való felkészülés külső elemei: a terem, a technika, a résztvevők.
  • Az idő menedzselésének eszközei a prezentálás közben.
  • Prezentációtechnikai gyakorlatok, majd visszajelzés minden résztvevőnek.
  • A ppt készítés szabályai és buktatói: jó gyakorlatok és kerülendő példák.
  • A humor, mint prezentációtechnikai eszköz.

 

Csapatépítés: a csapat együttműködésének fejlesztése

A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A képzésen részt vevő képes legyen azonosítani a csoportszerepeket, érzelmeket, szükségleteket, működő kommunikációs stratégiákat és az együttműködés egyértelmű jeleit.

A képzés tartalma:

  • Az együttműködés minőségét befolyásoló tényezők, a csoporton belüli együttműködés alapjai
  • Az együttműködő magatartás jellemzői és jelei a csoportban
  • A csoport és a csapat közötti különbségek
  • A kommunikáció fontossága a csapat együttműködésében
  • A csapaton belüli szerepek befolyásoló ereje, a dinamika kialakításában játszott szerepe.
  • Érzelmek és szükségletek a csapaton belül
  • Minden témára vonatkozó módszertani tartalom: szituációs játékok és kihívást jelentő feladatok közös megoldása és feldolgozása (Kolb tapasztalati tanulás modelljét alkalmazva a gyakorlatban).

 

Időgazdálkodás és hatékonyságnövelés

A képzés célja:
A képzés célja, hogy fejlődjön a résztvevők időkezelése, megismerjenek és kipróbáljanak különböző időgazdálkodással kapcsolatos technikákat, megtanuljanak priorizálni és mindezen ismereteket képesek egyenek bevinni a mindennapi munkavégzésükbe. Távlati cél, hogy a jó időgazdálkodással csökkenjen a résztvevőket érő stressz. Cél továbbá, hogy a résztvevők képesek legyenek növelni a saját hatékonyságukat.

A képzés tartalma:

  • Időszemlélet: hogyan segíti a saját időszemléletünk azonosítása a mindennapi időgazdálkodásunkat? Időperspektívák teszt kitöltése
  • Idő vs. folyamatszemlélet – Idő és hatékonyság viszonya
  • Időmenedzsment technikák (elméletek és a gyakorlat)
  • A sürgős-fontos módszer előnyei és korlátai - elméletben és gyakorlatban.
  • A sürgős-fontos módszer előnyei és korlátai - elméletben és gyakorlatban.
  • Prioritási elvek, prioritási rendszer felépítése
  • Kontrollszintek: határidő, módosíthatóság, tűréshatár
  • Időgazdálkodási módszerek összehasonlítása.
  • Időrabló tényezők, szokások azonosítása a mindennapokban
  • Időnyerők a mindennapi munkában
  • A halogatás okai és típusai – hogyan fordítsuk a javunkra?
  • A hatékonyság három területe: munkavégzési, értékteremtési, szervezeti.
  • Kulcsszavak: időszemlélet, folyamatok, időmenedzsment technikák, fókusz, halogatás, időrablók, rendszer.

 

Együttműködés és tárgyalás a személyiségtípusok ismeretében

A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen részvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására.
A képzés további célja, hogy a résztvevők megismerjék a különböző személyiségtípusok jellemzőit, képesek legyen ismereteik alapján a gyakorlatban azonosítani azokat és megfelelően reagálni rájuk.

A képzés tartalma:

  • Önismeret, személyiségtípusok
  • Együttműködés és csoportszerepek
  • A csoporton belüli együttműködés alapjai
  • Az együttműködés fogalma
  • Az együttműködő magatartás jellemzői
  • A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
  • Kooperációs hibák felismerése és kezelése
  • Személyiségtípusok a tárgyalási szituációkban
  • Az egyes személyiségtípusok erősségei, nehézségei és veszélyei tárgyalási szituációban
  • Edward de Bono hat kalap érvrendszerének stratégiája
  • Hatékony kommunikáció a személyiségtípusok ismeretében
  • Reakciók és azok eredményességének vizsgálata a személyiségtípusok tükrében
  • A személyiség szerepe az értékesítésben
  • Értékesítési technikák és gyakorlatok a személyiségtípusok ismeretének tükrében
  • Szituációs gyakorlatok

 

Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok: tárgyalástechnika (24 Óra)

A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen. A képzés további célja, hogy fejlessze a résztvevők tárgyalási kommunikációs képességét, és lehetőséget biztosítson neki a gyakorlásra, és visszajelzések kérésére.

A képzés tartalma:

  • A kommunikáció alapmodellje. A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
  • Kommunikációs alapfogalmak, verbális és nonverbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
  • A tárgyalás részei: felkészülés, tárgyalás, utógondozás – és a hozzájuk kapcsolódó kommunikációs stratégiák és eszközök.
  • Az ártárgyalás jellemzői. Nehéz emberek kezelése, tipikus tárgyalási helyzetek.
  • Tárgyalási stratégiák a DISC típusok szerint, és az ezekben alkalmazandó kommunikációs technikák.
  • Szituációs gyakorlatok: tárgyalási helyzetek.
  • Tárgyalás eltérő státuszú felek között: alá-, és fölérendeződések, vélt vagy valós státuszbeli különbségek kezelése.
  • Kellemetlen helyzetek a tárgyalás során és ezek kezelése.
  • Minden szituációs gyakorlatban a résztvevők visszajelzést kapnak a munkájukra, reakcióikra.

 

Központban a személyiségfejlesztés: problémamegoldás

A képzés célja:
Az egész életen át tartó tanulás egyik kulcspontjának nevezhetjük önmagunk megismerését. Ahhoz, hogy hatékonyak legyünk a mindennapi életünkben és a munkahelyünkön egyaránt fontos, hogy kellő önismerettel rendelkezzünk. Ehhez nyújt segítséget és tudáselemeket eme képzés. A képzés célja, hogy a résztvevők különböző problémamegoldási módszereket ismerjenek meg, valamint megismerkedjenek a megoldásfókuszú megközelítés elméletével és néhány technikájával.

A képzés tartalma:

  • Szituációs gyakorlat arra, milyen problémamegoldási technikái vannak a résztvevőknek: feladat elvégzése majd kiértékelés és visszajelzések.
  • A problémafókuszú gondolkodás jellemzői.
  • A probléma felismerésének technikája
  • A probléma elemzésének technikái: a gyökérokok elemzése, 5 Miért, halszálka diagram.
  • A problémamegoldás kreatív módszerei: opv, hat kalap.
  • A megoldásfókuszú megközelítés alapjai: azaz vajon miért nem érdekli a megoldást a probléma?
  • Erőforrás-keresés, erőforrás-térkép készítése.
  • Szituációs gyakorlat a tanultak kipróbálására, gyakorlatba ültetésére, visszajelzések adása, fogadása.

 

Haladok a korral – informatikai ismeretek: excel (haladó)

A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a Microsoft Office leggyakrabban használt termékeinek, programjainak használatát, képes legyen táblázatot szerkeszteni, abban dolgozni, mindösszesen fejlessze az infokommunikációs, digitális készségeit. A képzés kifejezetten az excel haladó szintű használatának elsajátítását tűzi ki célul a minél hatékonyabb és magasabb szintű felhasználói kompetencia elsajátításával.

A képzés tartalma:

  • Függvények használata magasabb szinten (pl. FKERES, összetett HA függvény, SZUMHA, ÖSSZEFŰZ, PADLÓ, PLAFON stb.)
  • Diagramok készítése: adatok a diagramokhoz, diagramtípusok, létrehozás, módosítás, vizuális effektusok.
  • Szűrés és sorba rendezés magasabb szinten (színek, értékek összehasonlítása, rendezése)
  • Pivot táblák létrehozása, kezelése, rendszerezése, adatok összehasonlítása
  • Dokumentum- és lapvédelem
  • Diagrammok és vizuális megjelenítés